Subject: Maksuresidentsus
From: Jaanus Põldmaa - RIT <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "info - RIT" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Aug 2024 09:48:26 +0300

Tere

Riigi Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia Keskusel on tekkinud küsimused
maksuresidentsuse kohaldamisega. Palume Teie abi nendele vastamisel.

1.	Eesti kodanikust Riigi Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia
Keskuse töötaja teeb tööd Küprosel ning Riigitöötaja iseteenindusportaali
kaudu on märkinud oma elukoha samuti Küprose. Hetkel pole teada, kas tal
on muid isiklikke seoseid Küprosega. Tõenäoliselt on Küprosel viibimise
aeg suurem kui 183 päeva. Kas me saame õigesti aru, et lähtuvalt Eesti ja
Küprose vahel sõlmitud maksulepingu alusel loetakse ta endiselt Eesti
maksuresidentiks, sest ta töötab Eesti õiguse tähenduses Eesti riigi
heaks.

2.	Eesti kodanikust Riigi Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia
Keskuse töötaja teeb tööd Luksemburgist, kuid tööandjale teadaolevate
andmete järgi on tema elukoht Eestis ning hetkel veel ei ole möödunud 183
päeva Eestist lahkumisest. Töötaja lahkus Eestist aprillis. Kas Eesti ja
Luksemburgi vahel sõlmitud maksulepingu alusel loetakse endiselt selline
töötaja Eesti maksuresidendiks?

3.	Mille puhul järgmiste töötajate puhul tulumaksustamist järgida?
Kas töötaja, kes teab, et ta viibib kauem, kui 183 päeva Eestist eemal
peab sellest teavitama esimesel võimalusel tööandjat ning Maksu- ja
Tolliametit? Mis on konkreetsed tegevused, millest töötaja peab teavitama
ning mida tööandja peab järgima?

Jaanus Põldmaa
Riigi IT Keskus
+372 5866 4974
 <https://www.linkedin.com/company/riigi-it-keskus> LinkedIn |
<https://www.rit.ee/> www.rit.ee

See e-kiri on mõeldud vaid adressaadile ametialaseks kasutamiseks. Kui te
pole e-kirja adressaat, siis ei tohi te kirjas olevat teavet ilma loata
mingil viisil kasutada. Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun
teavitage sellest kohe e-kirja saatjat ja kustutage e-kiri koos kõikide
lisadega.